Ben jij een ondernemer en begrijp je niet waarom jouw actie niet de gewenste conversie oplevert, lees dan vooral niet verder.
Om mij bewust te maken hoeveel tijd ik per dag onbewust doorbracht, had mijn mentale coach een oefening voor mij. Iedere keer als ik zou gaan zitten moest ik in mijn vuist knijpen. Deze simpele oefening was moeilijker dan gedacht. Het lukte mij maar niet om de tien keer per dag te halen. Tot mijn verbazing vond mijn mentale coach dit al een bijzondere prestatie.
Als marketeer wordt je geleerd om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Je wordt geleerd om met jouw oplossing het probleem van de consument op te heffen. Veel marketeers communiceren dan ook vanuit een oplossing. Wat blijkt is dat deze manier van communiceren niet opvalt.
95% van ons gedrag voeren we uit zonder erbij na te denken. Ons onderbewustzijn komt alleen in actie wanneer het iets nieuws of risicovol tegenkomt. Om in te schatten of iets risicovol is, maakt het onderbewuste gebruik van het geheugen. Op het moment dat ons onderbewuste denkt dat er gevaar dreigt, richt het de volle aandacht op die prikkel. Veel ondernemers maken de fout om direct met de oplossing te komen. Hierdoor wordt het onderbewustzijn niet geprikkeld en bestaat er een grote kans dat jouw advertentie niet opvalt.
Zorg dat jij de aandacht pakt door te communiceren vanuit het probleem. Om geloofwaardig over te komen moet je na het probleem niet direct met de oplossing komen maar de aandacht vasthouden door de consequenties van het probleem te benoemen. Wanneer je na de consequenties met jouw oplossing komt is het verlangen naar jouw product of dienst gewekt!
Wil je meer waardevolle tips ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief!